Marketing staat nooit op zichzelf
Uw idee is het begin van een campagne.
Een campagne die uit verschillende onderdelen bestaat.
Van standaard templates tot exclusieve one-of-a-kind website ontwerpen.
Onmisbaar …. écht waar! En soms technisch gezien best in orde. Maar gaat dit ook op voor de content van uw website?
Heeft de website de juiste tone of voice, sluit het beeldmateriaal aan bij de inhoud, missie, visie of kernwaarden?
Uw bedrijf heeft wellicht moeten anticiperen op vele veranderingen. Is uw website mee veranderd? Wij gaan er graag met een stofkam doorheen.
Mobile, hoe wordt uw website weergegeven op een smartphone?
Tablet, ieder merk heeft verschillende formaten, en kwaliteiten.
Laptop, Mac Book, Tablet, Ultrabook, Desktop, Thin client …. laadt de pagina op ieder device even snel?
Social media nadat uw kanaal live staat heeft u pas de helft van de klus dr op zitten
Webshop, website, een veilige betaalomgeving, voorraadbeheer, middleware en andere koppelingen. Is alles veilig?
… of juist niet. Ieder medium heeft namelijk zijn eigen voor- en/of nadelen.
Breed en divers, op dit moment zijn vooral 30-50 jarigen actief op Facebook. Kenmerken: wordt vooral gebruikt om vrienden en kennissen (privé) op de hoogte te houden middels berichten en foto’s Tips voor marketing: Winacties organiseren, evenementen aankondigen, merkbeleving creëren en als (extra) verkoopkanaal
Zakelijk Nederland. Kenmerken: wordt vooral gebruikt als online visitekaartje, Curriculum Vitae (CV) en voor het onderhouden van zakelijke contacten. Tips voor marketing: vacature verspreiden en/of actief op zoek gaan naar geschikte kandidaten en kennis delen in de groepsdiscussies.
YouTube is na Facebook met 7,1 miljoen gebruikers het grootste social medium in Nederland en na Google de grootste zoekmachine ter wereld. Het is een visueel ingesteld platform dat gericht is op video’s. Mogelijkheden zijn; delen van video’s, abonneren op kanalen en gebruik van filmmateriaal zonder tussenkomst van gebruikersrechten. YouTube heeft de volgende kenmerken qua doelgroepbereik: b-to-b én b-to-c; 53% man, 47% vrouw; opleidingsniveau: alle; leeftijd: vanaf 13 en ouder, grootste groep 15 tot 24 jaar.
Vooral jongeren tussen de 20 en 30 zijn hier actief. Kenmerken: app waarmee je foto’s van een mooi laagje kunt voorzien. Bovendien kun je de foto’s taggen en makkelijk verspreiden. Tips voor marketing: bedrijfsactiviteiten in kaart brengen, sfeerbeleving creëren, campagne of event tot gespreksonderwerp maken of bedrijfslocaties promoten.
Heel breed en divers, maar vooral vrouwen. Kenmerken: digitaal en openbaar moodboard, waarop mensen middels het pinnen van plaatjes laten zien wat ze leuk, mooi of bijzonder vinden. Tips voor marketing: producten promoten, storytelling of (foto)wedstrijd organiseren.
Breed en divers, nadruk op media, hrm en consultants. Kenmerken: Op Twitter plaats je in 140 tekens jouw gedachte, oproep, idee, nieuws, link, weetje of actie. Mensen kunnen je Twitteraccount volgen. Tips voor marketing: (snelle) klantenservice, campagne of event tot gespreksonderwerp maken, kennis delen of publiek inzetten voor crowdsourcing.
We maken van uw idee een campagne, en omdat een campagne uit meerdere onderdelen bestaat is een planning noodzakelijk.
Social media; de truc zit hem niet alleen in het eerste woordje.
Bij social media komt namelijk evenveel inzet kijken als bij een échte relatie.